Returul reprezintă dreptul Clientului de a solicita restituirea bunului achiziționat în schimbul returnării prețului. Acest drept se naște în cazul exercitării de către client a dreptului său legal de retragere din contractul la distanță conform legislatiei in vigoare.
Clientul nu are dreptul de a renunța la contract în cazul achiziționării de produse care:
Sunt realizate după specificațiile clientului sau sunt personalizate conform cerințelor acestuia;
Se deteriorează sau expiră rapid;
Nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de client;
Sunt produse cu utilizare alimentara;
Potrivit naturii lor devin inseparabil amestecate cu alte elemente;
Sunt înregistrări audio video / programe informatice / retete personalizate ce pot fi descarcate din contul de client ulterior achizitiei;
Reprezintă servicii ce au fost integral prestate până la momentul exercitării dreptului de retur;
Clientul are dreptul de a-și exercita dreptul de retragere în termen de 14 zile de la data intrării de către acesta în posesia bunurilor achiziționate. Dreptul de retragere poate fi exercitat de Client fără justificare (fără a indica vreun motiv).
În cazul în care o comandă este livrată în mai multe etape, termenul de 14 zile se împlinește la data primirii de către Client a ultimului produs din comandă.
Pentru a produce efecte, informarea de retragere emisă de Client trebuie transmisă de către acesta către magazinul online, până la expirarea perioadei de retragere de 14 zile, chiar dacă mesajul/comunicarea ajunge la vânzător după expirarea acestei perioade.
Informarea de retragere se poate face printr-o declarație scrisă de retragere transmisă sub orice formă vânzătorului.
În cazul retragerii consumatorului din contract, magazinul online este obligat la:
Restituirea către acesta a tuturor sumelor primite cu titlu de preț, inclusiv costurile livrării în termen de maxim 14 zile de la primirea deciziei de retragere;
Dacă consumatorul nu este de acord cu altă modalitate de rambursare, restituirea banilor se face prin aceleași modalitate de plată ca cele folosite de consumator;
Dacă consumatorul a ales altă modalitate de livrare decât livrarea standard propusă de vânzător, acesta din urmă nu are obligația de a rambursa cumpărătorului costurile suplimentare de livrare ce depășesc costurile modalității standard de livrare;
Rambursarea banilor poate fi amânată până la momentul rambursării de către consumator a bunurilor achiziționate sau până la transmiterea de către acesta din urmă a unei dovezi a transmiterii spre rambursare a bunurilor către vânzător, luându-se în considerare data cea mai apropiată;
Consumatorul suportă costurile de retur, cu excepția situației în care vânzătorul și-a asumat să suporte aceste costuri.
În cazul în care consumatorul degradează bunurile prin folosirea acestora într-o manieră ce excedă testarea efectivă a caracteristicilor și/sau funcționalității acestora, acesta poate fi ținut responsabil, sub condiția ca vânzătorul să poată dovedi prejudiciul suferit.